Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Disk kræsj
DirtyForum > Hardware & Software > Hardware & Software
dsr.placid
Plutselig rebootet maskinen min, og RAID kontrolleren sier at "Array 1 Failed!". Dette er en Promise Fasttrak 378 Onboard RAID kontroller på et Asus P4C800-Deluxe, og diskene står i stripe. Når jeg går inn i BIOS'en til kontrolleren står raidet i "Offline" og bare den ene disken er assignet raidet, den andre står "Free". Under informasjon om array'et, står den ene disken der som den skal, mens det på den andre står "?:?"... Prøver å ta rebuild, men det funker ikke. Har ikke prøvd å flytte diskene over i en annen PC, men dette er vel rimelig meningsløst og, da man må ha samme raid kontroller for å få noe ut av diskene a4.gif

Noen klokere hoder som har noen tips, eller er dette en lost cause? Frykter det... a2.gif
dezso!
har du backup? a6.gif
dsr.placid
QUOTE (dezso @ Jun 12 2005, 18:28 )
har du backup? a6.gif

HELDIGVIS tok jeg tilfeldigvis backup av de viktigste greiene mine for en uke siden, bare griseflaks... må ha litt mer rutine i backupene framover nå biggrin1.gif
dsr.zod
Rebuild på striping (raid0) funker dårlig. Da må du har raid5 eller et annet oppsett med paritet eller speiling.
Får du opp disken på andre kontrollere? Hvis disken ser ut til å funke, har du prøvd å assigne den til raidet igjen, eller går ikke det uten å bryte det?
Du har ikke noe "bring online" ellernoe for disken som fallt ut?
Hva med IDen til disken? den kan ikke ha endret seg?
dsr.zod
og @ dezso. Hva sa jeg om intergrerte og lowend raidkontrollere a6.gif
dezso!
nåh... like i care. Har bare godt av en reinstall innimellom biggrin1.gif
dsr.placid
Ikke noe bring online e.l, svært lite man får gjort i raid biosen... men jeg har et lite håp om at et undelete/unformat prog kan redde noe... a1.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.