Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Universet
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
dsr.caraghi
Ojojoj!!!!

Her snakker vi diskusjon altså!!!

Å si at det skjer ingenting i universet er vel en grei smule for drøyt lucky :col . Noen som så universet programmene på tv2??(dyrkedyrke sånne programmer)

Teorien om hvor mange planeter og lignende det er i universet er jo direkte besnærende. 250 milliarder opphøyd i 250 milliarder stjerner og planeter minst!! Tenk på det tallet. Bare 250 milliarder er jo sinnsykt mye! 250 milliarder ganger 250milliarder, 250milliarder ganger blir jo bare et snalete tall som ikke ligner noe!! Eller for hvert sandkorn på jorden finnes det 1million planeter(en annen teori men med tilsvarende snalete resultat!!)
Hvis det da ikke finnes andre planeter med liv i en eller annen form ler eg meg ihjel!

Det jeg ikke forstår med Big Bang teorien er at èn ting har eksplodert noe sykt. Eksplosjonen utvider seg til det vi kaller vårt univers(og bare fortsetter å utvide seg)
Hva var før denne "noe" eksploderte?? Hva var denne "noe"
Finnes det flere "noer"?? Kan en av de store stjernene i vårt univers flippe ut og lage en ny "noe" som eksploderer og danner et nytt "univers" litt sammen og litt på tvers av vårt eget univers???
Fatter det ikke!

*gisp*
dsr.hansiball
Jeg vil bare få tilføye her at jeg faktisk sitter på løsningen til hele denne gåten. Jeg VET hva universet er og hvordan alt henger i hop. Ja jeg VET meningen med livet.  :oro
tes
QUOTE (Mean @ Mar. 14 2002,17:29)
Der vil jeg i all evighet spille DF (uvisst hvilken versjon), med ubegrenset ammo og uendelig bra ratio, osv.... Og allikevel aldri gå lei!

:loco  :jupp  :col

Kan man cheate i himmelen?  ...ikke bra!  _???
dsr.brummi
vi skal alle dø---skål :stupid

:hjelp
jesse
Jeg har sittet og grublet litt om universet, og hvor stort og uendelig det er. Teorien som idag foreligger er at det ikke finnes noe utenfor vårt kjente univers.

Teorien min kan være litt vansklig å forstå, men prøv å heng med!

Universet som vi kjenner utvider seg hele tiden, men på begrensning av hva da? Hvis dere tar en vann og begyner å fryse det så utvider det seg. Tenk nå at alle våre galakser er dråper med vann som er iferd med å fryse. Dvs. at våre galakser (vanndråpene) kommer lengre og lengre fra hverandre. Det er også slik at vi mener at atomer og molekyler er det minste vi kjenner til. (men er det egentlig det?) Hvis vi er vann i en annen verden, så kan det jo hende at den andre verden utenfor vår er vann i en annen verden igjen og at dette faktisk går fra univers til univers.

Så hvis dette er en teori så viser det seg bare at vår kjente univers lever på nåde i et annet univers. Tenk bare på hva som ville skje hvis et individ i det andre universet vil ha noe å drikke og tinet vårt univers for så å drikke det, hva vil da kunne skje?
Mean
Det fins de som tviler på Big Bang-teorien. Se her f.eks.:

Hubble, hubble, "big bang" in trouble...
dsr.kevin
:waww
Mean
QUOTE (Hansiball @ Mar. 14 2002,05:21)
Jeg vil bare få tilføye her at jeg faktisk sitter på løsningen til hele denne gåten. Jeg VET hva universet er og hvordan alt henger i hop. Ja jeg VET meningen med livet.  fix05.gif

Jeg vet også hva meningen er, og kan godt dele min viten med dere:

Meningen er å sørge for at "meg og mine" ikke blir drept, men også at flest mulig motstandere blir drept, i DFLW! Klarer jeg dette så tror jeg at jeg etter min reelle død vil respawne i DF-himmelen... Der vil jeg i all evighet spille DF (uvisst hvilken versjon), med ubegrenset ammo og uendelig bra ratio, osv.... Og allikevel aldri gå lei!

:loco  :jupp  :col
MissBoO
_???
tes
OMG den var dyp Jesse...
Litt det samme som klinkekule-sekvensen på slutten av MIB det der..

Alltid fasinerende å tenke på universet.
Hvis din teori om vann og is stemmer, så tror ikke vi har noe å frykte. Fordi tiden og ville gå utroooolig tregt i det andre univers i forhold til vårt. Og vårt livsløp ville jo bli hva? et mikromillisekund i deres? (confusing? I know  :D )

Min "teori" har gått på at vårt solsystem har vært et av mange støvkorn under kommoden i stua til en familie i et myyyye større system.. LOL

Derfor ble jeg så fasinert av klinkekule-sekvensen til MIB.

Hva er uti der tro? skulle så gjerne visst!
dsr.perrin
Min teori/sak/spm:
Min påstand: Universets eksistens e en retning, nemlig ut fra senter. Som ved eksplosjon under vann vil det skje en implosjon i etterkant av eksplosjon. Vil da eksistensen gå i revers grunnet retningsforandring?(f.eks vil evolusjoen på jorda gå baklengs?) og om tid/eksistens e en retning, hva vil da skje om d kommer en annen tid, fra en ny retning og treffer vår egen? vil ny tid oppstå? ny retning?
En annen ting eg lurer på, e universet flatt? eller noenlunde jaffal?... blir d som en skive? roterer d? i så tilfelle rundt hva?... skjønner ikkje dette her.. og no har eg fått hodepine i tillegg. Good going, møkktråd. Brainwave overload. I cannot think outside the box.... _???
jesse
Hansiball Posted on Mar. 14 2002,05:21
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg vil bare få tilføye her at jeg faktisk sitter på løsningen til hele denne gåten. Jeg VET hva universet er og hvordan alt henger i hop. Ja jeg VET meningen med livet.  

hehe----bombe! :jupp
dsr.stormshadow
gud bor i himmelen han er vår venn,vi må ikke spote han for da blir han en sinnatagg.Det var en gang jeg ikke spiste middagen som min mor hadde laget en dag,senere på kvelden fikk jeg så skyldfølelse og tenteat  jeg skal prise den maten vi har og ikke kaste bort mat.Tenkte på de stakkers barna i bushen som ikke har noenting,de må spise biller og fluer for å leve.Jeg ble så lei meg at jeg måtte sette meg ned på kne og se opp på himmelen og da kjente jeg tårene kom og jeg kjente at gud varmet meg og gav meg tilgivelse for det fæle jeg hadde gjort.Da ble jeg glad og gikk å tok meg en ronk.
Lucky
Hehe si det..  hvem vet:D

Jeg tror universet er ingenting, vi er skapt av ingenting... er bare stein, gass og tyngdekraft der ute... det er ikke meingen at vi skal leve, det har skjedd en feil et sted ! Hvorfor ikke bare kalle det ingenting og ikke universet, skjer jo ikke en drit der ute..  Det finns ingenting, og der bor vi !!!

lol
dsr.caraghi
virkelig besnærende tanke det med at vår "tid" fyker avgårde med lysets hastighet: hva skjer hvis en annen bigbang tid raser inn i vår tid.
Vil vi merke at vi er innesluttet i den nye tiden samtidig som at den gamle e der??
Eller vil vi bare se lyset fra den andre bb saken og si "ouo...sjekk det kule lyset då guttar"??

klart universet ikkje e flatt din strøsame......eksplosjonen går jo i absolutt alle retninger!!...eller var det ikkje det du mente??

eller vil lyset fra den andre bb treffe lyset fra vår bb og sammenstøtet vil fordreie lyset slik at en ny type lys\tid blir skapt?? en slags bb i annen??
altså at vårt lys flettes sammen med det andre lyset mens det pga eksplosjonene blir puffet(kanskje ikkje det rette ordet her menmen)i det lange løp i en og samme retning ergo bare ett lys ergo det vi tror er tid nå ikkje er komplett fordi ....oki...der rablet det for meg....gir meg i denne tråden no!!
dsr.mowgli
:moony
Mean
QUOTE (tes @ Mar. 15 2002,08:41)
...
Kan man cheate i himmelen?  ...ikke bra!  _???

Jeg sa ikke "cheate" akkurat...  smile1.gif  Men jeg sa at man aldri ville gå lei, og det tror jeg man gjør hvis man cheater.  angry.gif
jesse
Ikke Jonas for han har vært fra tidenes morgen! :evvil
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.