bear Posted on Jan. 29 2002,19:40
--------------------------------------------------------------------------------
Øhhh, trodde du var frp-mann jesse
Jeg syntes jeg mer hørtes ut som en SV'r eller slikt noe. Trodde du visste hvilken politisk fløy jeg tilhørte

:p ;)
Jeg ser her at diskusjonen gikk over til det som blir definert som "æresdrap". Vel jeg tror vi alle her er kjønt enig om at vold forbunnet med ekteskap og kjærlighet er og blir forkastelig, og bør straffes hardt.
Men tenk dere litt om her. Hvor mange av Dere kan med hånden på hjerte si at familien deres blir begeistret hvis dere kommer hjem med ei jente/gutt med annen etnisk/kulturell bakrunn. Jeg kan nok si at skepsissen ville blitt svært stor i Deres familie også.
Vi må også være litt forsiktig med hvordan vi omtaler slike kulturer. Husk det er bare et fåtall som er for "æresdrap" og lemlestelse. La ikke de uskyldige lide for de som lager til helvete.
dsr.hansiball
Jan 31 2002, 16:52
QUOTE (NiTrO @ Jan. 31 2002,16:24)
I Bergen er det kun Barnehage plasser til ca 1\9 av barna.. Samtidig er det drøssevis av nyutdanna førskolelærere som må UT av Bergen for å få seg jobb.. Latterlig..
Luddige politikere i Bærgen! Heller arrangere OL i verdens mest regntunge by, enn å skaffe barnehage plasser og sykesenger til befolkningen. Sier de er blakk, men med en gang en lur jævel kommer med forslaget om OL så henger hele haugen seg på. Forbanna gjeng med vispesnekkerere alle sammen. :angry:
GoldenGirl
Feb 4 2002, 11:10

Liker å bli plystret på...
G-girl.
[dsr.ñitro]
Feb 5 2002, 16:37
hmm men en eldre ip kan man trace til samme nettverk som TL sitter på.. Er det TL transa som er ute å går her oxo ?
chick after all?
dsr.bear
Jan 29 2002, 16:32
Hørte på nyhetene i dag om at d er forslag på gratis barnehage til innvandrerbarn mellom 4-5 år...
Hva da med alle norske barn?? Det er ikke alle foreldre som har råd til å ha ungene i barnehage.
Muligens litt feil forum å skrive i, men d irriterte meg noe så inni helvetes grønnjævlig, måtte bare få sagt det ???
Ellers er jeg stort sett glad og fornøyd
Integrering er ok, MEN problemet er foreldra, ikkje barna... Skikkelig bra å snike litt brunost, og sylte i dei småtassane.
Men er jo og ening med at forskjellsbehandling ikkje er ok, altså gratis for inn. kontra DYRT for oss... Men ein plass må vi begynne... Tross alt de folka er komt for å bli.. Muslim,brunost eller ikkje.
Noen som så dok22 om æresdrap? OMFG....... Eg blei så forbanna at eg har lyst å starte opp ei gruppe som gifter seg med deilige muslimske damer og "Popper" foreldra... GRRRRRRRRRR
Okai nå kommer mine BASTANTE OG KANSKJE LITT VEL RADIKALE MEININGAR!:
Like rettighetar? Vel, så lenge "Pakket" drep uskyldige, som den einaste "Forbrytelse" har forelska seg i ein annan, Eller som i Tv'en der ei 16 år gamal jenta var blitt voldtatt av svogern!!
Der kunne ein tatt litt "laust" på rettighetar.. Desse dyra treng ein oppvekkar som får det til å FATTE at det er galt å drepe ei 16 år gammel jenta bare fordi ein har fått eit hakk i æra, Denne gamle skikken som er sikkert 1000 år gamal, er bare piss, Det er MAKT, det står om... Har ikkje FAR i huset, full kontroll på huset sitt, og noko sånt skjer då blir han SJALU, og Forbanna for at folk snakkar om at han er ein tulling som ikkje har kontroll på Familien sin, og ergo han føle han kunne drept nokon, PROBLEMET er at det har han ifølge Muslims kultur rett til?????????? Ka i helvete e da for noko då?
Ka "TUSSALADDANE" gjere i sitt land, er trist.. Men alikevel ikkje vårt problem, det vil vi ALDRI få bukt med iallefall.
MEN ka dei gjere i Norge, er VÅRT problem!!! Skjer slikt, Okai då e da fanden meg slutt på AP og SV sin forbanna snillisme.. Lås dei inn.. 21 år UBETINGA, eller send dei til helvete ned til Søppelhaugen dei kom ifrå, dei er ikkje verdige til å bu i Norge!.
pust pes...
Pirken-D.S.R
Jan 31 2002, 18:54
seffers skal de få gratis barne hage, men kan de ikke åpne en for de nede i Pakistan eller noe ?
Kin e du G-Girl... ?? Just wondering *plystre*, digga bastante damer!
Pirken-D.S.R
Feb 5 2002, 16:28
Ja ihvertfall en BA jente.. Så ODDen må jo vite hvem det er..
GoldenGirl
Feb 8 2002, 08:31
Ja, er nok det! God morgen forresten!

G-girl.
dsr.hansiball
Jan 29 2002, 16:51
Jau... riktig forum i veffal Bear. Har selv ikke unge og kan vel egentlig ikke bry meg stort, men burde vel være likt for alle... eller?
Forstår ikke problemet her gutter. Det er jo soleklart at vi er nødt til å gi innvandrerene gratis barnehageplass. Dette vil kunne bli en svært viktig del av intergreringsprosserssen slik at disse barna faktisk kan prate norsk når de kommer i skolealder. Det er også et faktum at innvandrerene ikke har den samme økonomiske situasjon som brorparten av det norske samfunn. Vi vet at arbeidsledigheten er stor blandt denne gruppen. Mange av disse familiene har allerede støtte til barhehage grennom forskjellige sosiale ordninger. Så de vil av denne grunn i bli den store økonomiske beleastningen for det offentlige.
dsr.hansiball
Jan 30 2002, 10:04
QUOTE (sling @ Jan. 29 2002,20:53)
Noen som så dok22 om æresdrap? OMFG....... Eg blei så forbanna at eg har lyst å starte opp ei gruppe som gifter seg med deilige muslimske damer og "Popper" foreldra... GRRRRRRRRRR
Var det der de hadde intervju med hun norske som er leder for Norsk Muslimsk Råd? Ble litt sinna av å høre på henne i hvertfall. I samme setningen presterer hun å si at; JA det er helt greit å myrde sine egne hvis de går utover islamsk lov, og at muslimene følger fn's menneskerettigheter til punkt å prikke, OG at norge og det norske samfunnet er hyklersk fordi vi ikke lar de drepe i vei når og hvor de vil!!!
Utdrag fra
menneske rettighetene:
"Artikkel 16.
Voksne menn og kvinner har rett til å gifte seg og stifte familie uten noen begrensning som skyldes rase, nasjonalitet eller religion. De har krav på like rettigheter ved inngåelse av ekteskapet, under ekteskapet og ved dets oppløsning."
Dette punktet var hun HELT enig i at måtte følges til punkt å prikke, men samtidig sier hun at det er helt greit å myrde sine egne???? Hvem som er hyklersk??? ??? :angry: :angry: :angry:
QUOTE (jesse @ Jan. 30 2002,15:47)
Men tenk dere litt om her. Hvor mange av Dere kan med hånden på hjerte si at familien deres blir begeistret hvis dere kommer hjem med ei jente/gutt med annen etnisk/kulturell bakrunn. Jeg kan nok si at skepsissen ville blitt svært stor i Deres familie også.
Jeg kan....kanskje ikke GUTT da LOL

Da tror jeg faktisk fattern hadde ladda børsa,men det vet dem at det ikke er no fare for.....
Jeg forsår at vi må tilbake til barnehagene. Bear, hvis du hadde lest mellom linjen i mitt innlegg så hadde du forstått hva jeg egentlig mener.
Ja, det er tåplig å kun gi en gruppe mennesker gratis barnehageplass. Dette vil kun føre til mer forbannelse overfor våre nye landsborgere, og ikke minst så er dette igjen en grov tilsidesettelse av andre grupper. Det dette vil kunne ende opp i er at barna faktisk blir mer skadelidne. Som dere vet så sier barn rett ut hva deres foredre sier. Men problemet er at de sier det uten i det hele tatt å ha fått med seg alt hva foreldrene sier, og det er ikke alt de sier som de forstår. Hvis det da kommer til uoverenstemmelser barna imellom i en barnehage, og et barn kommer hjem til sine forelde og forteller dette. Da kan vi jo bare tenke hva som skjer.
dsr.bear
Jan 31 2002, 14:35
Står ingenting mellom linjene dine Jesse, er bare et hvitt felt mellom bokstavene, og hadde du skrevet mellom linjene så hadde det fortsatt bare vært et hvitt felt mellom bokstavene

:p :p :baaa :baaa
dsr.bear
Jan 31 2002, 19:27
QUOTE (Pirken-D.S.R @ Jan. 31 2002,18:54)
seffers skal de få gratis barne hage, men kan de ikke åpne en for de nede i Pakistan eller noe ?

:D :D :D :p
dsr.hansiball
Feb 8 2002, 14:19
QUOTE (GoldenGirl @ Feb. 08 2002,11:59)
Hi,hi. blir dere nervøse når det er ''ekte'' damer her da?
G-girl.

Skjelver i buksene her jeg.... (bokstavelig talt

).
Hyggelig med litt andre impulser enn de vanlige dflw spammerne her inne oxo. U go G-Girl. ;)
dsr.bear
Jan 31 2002, 16:20
Hvem andre for f**** i h**** j***** idioter
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8335873
GoldenGirl Posted on Feb. 04 2002,11:10
--------------------------------------------------------------------------------
Liker å bli plystret på...
G-girl.
*plystre, plystre*
[dsr.ñitro]
Feb 5 2002, 16:13
Sitter no på en linje hos A-Pressen i allefall så la meg gjette... Søstra til odd?? lol
dsr.hansiball
Feb 7 2002, 13:45
QUOTE (GoldenGirl @ Feb. 07 2002,13:15)
Har dere funnet ut hvem jeg er nå?
GG

Sølvi? ;)
dsr.bear
Feb 8 2002, 09:45
QUOTE (GoldenGirl @ Feb. 08 2002,08:31)

G-girl.
God morgen

Skjønte d var noe muffens her
Burde jo det,dette er fan meg diskriminering......
dsr.bear
Jan 29 2002, 19:40
Øhhh, trodde du var frp-mann jesse
Helt enig m deg Sling, og til dels Jesse,
men hvorfor ikke innføre det for alle da?, Skal unger fra de indre bygder lure på hva den mørkhudete gutten gjør i klassen hans, han har jo aldri sett slikt før. Det vil jo ende med rene barnehager for innvandrerbarn og egne for norske, hva da m intergreringen?? Nei, få likt tilbud til alle
dsr.immo
Jan 30 2002, 05:47
Hva med rett og slett gi alle like muligheter..?
Svart gul blå norsk svensk kurdisk eller finsk..
Har folk først bosatt seg her og må følge de regler som er bør også alle behandles likt.. ikke noen særfordeler eller ulemper..
Ingen blir fornærma for at de "andre" får mer..
Finnes få ting som fyrer opp folk mer enn forskjellsbehandling!
Asyl er noe annet.. det er å søke tilflukt pga situasjonen i hjemlandet, og må nesten tilrettelegges litt etter situasjon og varighet.. og har man først innvilget det har man også et ansvar..
dsr.immo
Jan 30 2002, 16:17
Ehm.. vet ikke hva dere tenkte da dere posta dette i denne tråden.. jeg snakka om barnehageplasser? lol :)
dsr.immo
Jan 30 2002, 19:53
QUOTE (Muzzy @ Jan. 30 2002,16:32)
...men det vet dem at det ikke er no fare for.....
Hihihi.. hvorfor følte du at du måtte ha med denne? :p :D
GoldenGirl
Jan 31 2002, 15:28
For å snakke om dette med barnehage så vet jeg selv at jeg hadde blitt skikkelig forbanna hvis noen får det gratis og noen ikke. Jeg må betale over 3000 kr i mnd. for plassen, noe som jeg må jobbe og slite for. Og i tillegg kommer det turpenger/matpenger osv. De må slutte å lage sånne forslag som gjør at det blir enda større forskjeller. Hvorfor ikke sette ned prisen for alle da? Så kanskje man heller kan ta en dag fri i uken og få litt kvalitetstid med barna????? :angry:
dsr.hansiball
Feb 8 2002, 10:29
QUOTE (bear @ Feb. 08 2002,09:45)
QUOTE (GoldenGirl @ Feb. 08 2002,08:31)

G-girl.
God morgen

Skjønte d var noe muffens her

Jupp... meget muffens med ekte damer i dette forumet...

De fleste er jo tl eller ss transer.... :D
dsr.spider
Feb 28 2002, 18:06
QUOTE (Hansiball @ Feb. 08 2002,10:29)
Jupp... meget muffens med ekte damer i dette forumet...

De fleste er jo tl eller ss transer....

:D :D de liker å høre det :jupp
[dsr.ñitro]
Jan 31 2002, 16:24
I Bergen er det kun Barnehage plasser til ca 1\9 av barna.. Samtidig er det drøssevis av nyutdanna førskolelærere som må UT av Bergen for å få seg jobb.. Latterlig..
GoldenGirl
Feb 1 2002, 14:15
Ja det hadde vel gjerne vært det beste.. Tror disse politikerene våre må sette seg ned litt og tenke over hva de bør priotirere. Og hun derre Laila Dåvøy kan jo åpne sin egen gratis barnehage og kose seg med det, tror hun hadde tenkt litt annerledes da ja. Heia FRP.
G-girl. :D
dsr.hansiball
Feb 4 2002, 11:24
Hmm.... men kem e du g-girl? Ser du ville se Daffa..... bærgenser? ;)
dsr.bear
Feb 5 2002, 09:32
QUOTE (GoldenGirl @ Feb. 05 2002,08:04)

Tusen takk for det!! Ja, jeg er bergenser. Jobber i sentrum. G-girl. :pukez
Hmmm, sa ikke du i en annen tråd hvem du egentlig var ???
GoldenGirl
Feb 7 2002, 15:19
Jupp! :( uff., avslørt, hehe.
GG
dsr.bear
Feb 8 2002, 13:12
Nervøs og nervøs, alt er jo relativt
Eg tar heilt sikkert feil, men denne formen for barnehage kunne ha vore ein fine måte for innvandrar barn til å få NORSK kultur inn med teskje! eller?
Eit problem er jo at ungane ikkje kjme ut i det heile?
dsr.bear
Jan 30 2002, 16:49
QUOTE (Immortal @ Jan. 30 2002,16:17)
Ehm.. vet ikke hva dere tenkte da dere posta dette i denne tråden.. jeg snakka om barnehageplasser? lol

Var lissom d d startet m da

Melder meg ut av resten av diskusjonen
dsr.bear
Jan 31 2002, 15:49
QUOTE (GoldenGirl @ Jan. 31 2002,15:28)
For å snakke om dette med barnehage så vet jeg selv at jeg hadde blitt skikkelig forbanna hvis noen får det gratis og noen ikke. Jeg må betale over 3000 kr i mnd. for plassen, noe som jeg må jobbe og slite for. Og i tillegg kommer det turpenger/matpenger osv. De må slutte å lage sånne forslag som gjør at det blir enda større forskjeller. Hvorfor ikke sette ned prisen for alle da? Så kanskje man heller kan ta en dag fri i uken og få litt kvalitetstid med barna?????

Enig

, nå har vi aldri selv hatt ungene våre i barnehage, men jeg ble bare så sinnsykt provosert over gratis barnehageplasser til noen "utvalgte" mens andre må jobbe ræva av seg for å få råd til det, eller puslespillet m barnevakt til å gå opp.
GoldenGirl
Feb 5 2002, 08:06
Han var visst en liten kvalm fyr den blå figuren.... G-girl.
LOL... :pukez :pukez :pukez :pukez
[dsr.ñitro]
Feb 8 2002, 11:07
God morgen du :) :p :jupz :beer
GoldenGirl
Feb 11 2002, 15:20
Takk for det !!!
:loco
G-girl.
dsr.hansiball
Jan 29 2002, 18:21
QUOTE (sling @ Jan. 29 2002,17:55)
Eg tar heilt sikkert feil, men denne formen for barnehage kunne ha vore ein fine måte for innvandrar barn til å få NORSK kultur inn med teskje! eller?
Eit problem er jo at ungane ikkje kjme ut i det heile?
Hmm... på den andre siden så blir de jo henrettet av sine egne hvis de får for mye norsk kultur inn da.... ??? :angry: :(
Jesse!!!! I ein kultur der store deler av Samfunnet følger de samme notene (UNOTER) så er det ikke fåtall det er snakk om med tanke på at Muslimer ikke er den minste folkegruppa akkurat!.
Da va nok meg som sjalta vekk ifrå BARNEHAGER, sorry immis.. Men men
GoldenGirl
Jan 31 2002, 15:59
Vet du hvem som kom med dette teite forslaget? Kr. folkeparti?
G.Girl.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.