Help - Search - Members - Calendar
Full Version: overbefolkning
DirtyForum > Ham & Spam > Tanketorget
Faith
Jada! Helt enig! Men du kan ikke nekte for at det er moderne legevitenskap som er årsaken til en enorm befolkningsvekst på kloden de siste hundre årene?
FSK
om 5 miliarder år har vi dødd uat av en eller annen aen grunn uansett :( sikkert aids eller noe aånt som kommer til å ta knekken på oss...
joggi
Vil bare si at vi menesker har en unik evne som mange dyr ikke har. Og det er medmenneskelighet. Dette er oxo forbundet med kjærlighet som mange dyerearter ikke har eller har så mye av. Dette er kanskje pådriveren til at vi vil redde alle de vi kan og holde folk i live så lenge vi kan. At vi blir overbefolket kan og det blir et problem jo løses på mange måter. At overbefolkning blir et problem et som oftest skyldes mangel på resursser samt at det blir mye forurensing. Lenger frem i tiden vil vi kanskje begynne å befolke andre planeter og/eller utnytte resursene der. Vi blir flere ja men dette skyldes stort sett at vi bryr oss om hverandre. Jeg tror at naturen vil sørge for at vi holder oss på det tallet som er forsvarlig. Blir vi for mange så kommer nok moder nature til å fixe på dette. Just live with it   og nyt livet som det er. :jupp
[dsr.ñitro]
QUOTE (joggi @ April 07 2002,00:47)
Btw  noen har regnet ut at jorden tåler ca 12-15 milliarder mennesker og det er om ca 100 år  i dag er vi litt over 6

med dagens brenselsforbruk osv ja.. Men om 100 år er det kanskje plass til 15 milliarder til.. så ikkje fortvil smile1.gif
dsr.hansiball
Hmm.... da kan jo jeg kjøpe Puma og TK da. Må være billig de to.  :p
SDS Raptor
Ja, jorda har en mennesklig bæreevne på 13 milliarder hvis alle de lever som indere. Men hvis alle hadde levd som amerikanere hadde det bare vært plass til 2 milliarder  :oro
FSK
som alle vet er jorden rimelig overbefolket allerede,og problemene misnker jo ikke når sykehusene stadig fornyer og forbedrer liv rednings metodene sine. Og får å være litt stygg syns jeg at alle de som sulter bare kan sulte(vet at det kunne vært meg som sultet),og få en ende på det for det ser jo ikke ut som det hjelper så veldig når usa sender ned nødhjelps fly og bombe fly side om side,nødhjelps flyene er selfølgelig ikke for å dekke over at det er usa som lager sult og nød,det er fordi de rett og slett er så snille :moony .Og de som havner i bilkollisjoner tenkt hvor j**** mye det koster å holde dem på respirator i flere måneder for så å se at de bare dør,legene vet de ommer til å dø men familiene nekter å la dem gå,selv om de selv ofte ønsker å dø men ikke kan si noe. Det samme med narkomane alkoholikerne, ingen av dem kommer til å klare seg noe særlig,de stjeler og raner folk for å få penger til rus,annet trenger de ikke penger til for det ordner kommunene og staten,min mening,SKYT DEM ALLE SAMMEN! :maad ødelegger sammfunnet vårt,i naturen er det jo slik at de sterkeste overlever,se i løveflokkene f.eks hvis et av medlemme der er skadet eller svakt jager de dem,det er det naturlige!men vi mennsker vi bruker en haug av resursene våre på å redde og holde liv i disse.Det er slik det skal være!ikke bare ødelegger vi jorda vår,med forrunrensing og nedsaging av regnskogen,men vi overbefolker den!Til slutt vil det ikke være plass til både mennesker og dyr,og da kommer menneskene ego til å ende livet på jorden ved å velge bane vei for seg selv,driter i dyra selv om de var her før oss,selv om de egentlig er sterkere enn oss. Greit vi er smartere enn dem men de har også rett til å leve. De klarer seg med de kroppene de har mens vi bruker en haug av hjelpe midler for å overleve!Vi mennsker er den sykdommen som forskerne snakker om kommer til å utslette alt liv på jorda å det er det faen meg på tide at flere innser!
dsr.hansiball
QUOTE (Faith @ Mar. 23 2002,06:29)
Jada! Helt enig! Men du kan ikke nekte for at det er moderne legevitenskap som er årsaken til en enorm befolkningsvekst på kloden de siste hundre årene?

Ja selvfølgelig er det en av årsakene. Det måtte jo moderne lege vitenskap til for å finne ut at hygiene var en god ting. Bare det har nok reddet millioner av liv i vesten i hvertfall. Problemet i dag er jo det at moderne legevitenskap ikke når frem til de deler av verden som er tettest befolket og hvor det er mest bruk for den.
MissBoO
hvis du tenker sånn FSK så er d allerede ute for deg..
FSK
hadde vært meg hadde det vært synd for meg... fix05.gif
så noe på discovery i dag,de kan gjør mars beboelig innen 3000 år  
 :D nå kan jeg slappe av,pensjoins åra mine er sikra :jupz
MissBoO
betale for å ha barn? prrrffffff loooooooooooooooooool
dezso!
Du kan få dem gratis Hansi fix14.gif

(gjett om jeg får høre det nå biggrin1.gif )
Faith
Samfunnet er litt mer komplisert enn som så, men jeg skjønner tankegangen. Naturen gjør faktisk en kjempejobb med å holde befolkningstallet nede men moderne legevitenskap er noen steg foran.........ennå....
dsr.immo
Problemet er at de "tettest befolkede" delene av verden er de områdene de bare fortsetter å produsere unger og gir f i om det er nok mat til dem å.. ergo enda større sultekatastrofer osv.

I paradis var det to personer.. Gud straffet Adam og Eva med å befolke verden.. ergo: Befolkningsøkning er ikke en bra ting  :smilie
MissBoO
.Og de som havner i bilkollisjoner tenkt hvor j**** mye det koster å holde dem på respirator i flere måneder for så å se at de bare dør,legene vet de ommer til å dø men familiene nekter å la dem gå,selv om de selv ofte ønsker å dø men ikke kan si noe. Det samme med narkomane alkoholikerne, ingen av dem kommer til å klare seg noe særlig,de stjeler og raner folk for å få penger til rus,annet trenger de ikke penger til for det ordner kommunene og staten,min mening,SKYT DEM ALLE SAMMEN!

øøhh... hva om de reddern'a? hva om d hadde vært deg?
FSK
hmm da kan det jo gå utover barna mine!!!eller meg hvis jeg er forj**** heldig!!!hmm burde hatt grense med maks 2 barn per familie,hvis man skulle ha fler måtte man betale fix05.gif
Mickey
QUOTE ({†k} @ April 13 2002,18:55)
QUOTE (FSK @ April 07 2002,20:24)
hmm da kan det jo gå utover barna mine!!!eller meg hvis jeg er forj**** heldig!!!hmm burde hatt grense med maks 2 barn per familie,hvis man skulle ha fler måtte man betale fix05.gif

LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO!!! BETALE FOR BARN LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO!!

Lo du deg ihjel?  _???
dsr.puma
for å si det sånn, tk er ikke lengre blant oss..  _???

biggrin1.gif
dsr.teka
spanky spanky TES!! :evvil  :pangg
dsr.hansiball
QUOTE (Faith @ Mar. 19 2002,13:48)
Samfunnet er litt mer komplisert enn som så, men jeg skjønner tankegangen. Naturen gjør faktisk en kjempejobb med å holde befolkningstallet nede men moderne legevitenskap er noen steg foran.........ennå....

Hmm... å si at legestanden er et steg foran naturen er vel å ta litt i.  _???  Snittalderen i u-land generellt ligger på ca.35-40 år. Flertallet av mennesker i verden i dag dør ikke pga. alderdom, men pga. sykdommer, krig og naturkatastrofer. I u landene i verden hvor over 4 milliarder mennesker befinner seg, dør 2/3 av underernæring eller sykdommer vi i vesten ser på som helt ufarlige. Her i vesten er kreft den hyppigste dødsårsaken og der er legene milevis unna en kur. Samme gjelder aids, som tar livet av 3/4 i afrika.  _???
FSK's uttalelser er for snever til at de fortjener kommentar engang.  _???
Muzzy
Skjønner ikke hva dere bekymrer dere over,så ett program på discovery her om dagen,der sa de at sola kommer til å brenne ut om ca 5 milliarder år,da er det jo ikkeno problemer igjen...
Bare peis på med unger,går helt fint  :D
FSK
hvorfor det?? d er jo sant at det er for mange folk på jorden! fix05.gif
joggi
Btw  noen har regnet ut at jorden tåler ca 12-15 milliarder mennesker og det er om ca 100 år  i dag er vi litt over 6
dsr.teka

LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO!!! BETALE FOR BARN LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO LMAO!!
dsr.kevin
QUOTE (Mickey @ April 14 2002,00:16)
QUOTE ({†k} @ April 13 2002,18:55)

Lo du deg ihjel?  _???

Han kan hvertfall ikke ha noe rompe igjen...  FSRDA!  FSRDA! FSRDA!  = "Flirer Så Rompa Detter Av"
joggi
Jeg betaler gjerne noen grunker for å bli kvitt søpla.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.