Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Up&Coming - Charlie Mops
DirtyForum > Ham & Spam > Film & Musikk
dsr.kevin
Liten demo vi har snekret sammen i høst:

Buy us a drink (orig.The Fables)
Gartloney Rats (orig.The Pogues)
Lord Franklin (orig.The Tramps)

fix13.gif
whipz^
buttrock.gif
dsr.sumtin
quicktime, wmp eller winampen min skjønte nada...av de der...
dsr.kevin
QUOTE ([dsr.SumTin)
,Dec 12 2004, 01:41 ] quicktime, wmp eller winampen min skjønte nada...av de der...

De fikk vel sjokk da de oppdaget at det ikke var elektronisk pling plong musikk.. fix14.gif
whipz^
QUOTE ([dsr.kevin)
,Dec 12 2004, 09:48 ]
QUOTE ([dsr.SumTin)
,Dec 12 2004, 01:41 ] quicktime, wmp eller winampen min skjønte nada...av de der...

De fikk vel sjokk da de oppdaget at det ikke var elektronisk pling plong musikk.. fix14.gif

a5.gif
dsr.sumtin
QUOTE ([dsr.kevin)
QUOTE ([dsr.SumTin)

til din info så har jeg hørt på irske drikke viser i mange år.....
dsr.kevin
QUOTE ([dsr.SumTin)
,Dec 12 2004, 18:38 ]
QUOTE ([dsr.kevin)
QUOTE ([dsr.SumTin)

til din info så har jeg hørt på irske drikke viser i mange år.....

anyways.. fix05.gif

Det var kun ID3v2 tag på dem, kanskje fraværet av ID3v1 ph0cket det til? Jeg har nå lagt til ID3v1. Ellers ser specsene slik ut:

CODE
Size: 4468864 bytes
Header found at: 1170 bytes
Length: 279 seconds
MPEG 1.0 layer 3
128kbit, 10713 frames
44100Hz Joint Stereo
CRCs: Yes
Copyrighted: No
Original: No
Emphasis: None
whipz^
Begynn alltid på strømkabel nivå om du skal hjelpe sumtin å feilsøke noe fix14.gif
dsr.kevin
Tja.. fenger visst dårlig.. bare fem stk som har lastet ned.. fix03.gif
dsr.placid
QUOTE ([dsr.kevin)
,Dec 13 2004, 18:19 ] Tja.. fenger visst dårlig.. bare fem stk som har lastet ned.. fix03.gif

Jeg har hentet ned fix13.gif

Men hva er Charlie Mops? fix05.gif
Fortelle litt mer... a6.gif
dsr.kevin
QUOTE ([dsr.placid)
,Dec 13 2004, 18:42 ]
QUOTE ([dsr.kevin)
,Dec 13 2004, 18:19 ] Tja..  fenger visst dårlig..  bare fem stk som har lastet ned..  fix03.gif

Jeg har hentet ned fix13.gif

Men hva er Charlie Mops? fix05.gif
Fortelle litt mer... a6.gif

Vi er et band med 6 stk, som spiller irsk musikk. Vi har laget demo for å sende til et artistbyrå i trondheim, og satser på spillejobber på div plasser.

Mikael: vokal, gitar
Øyvind: fiolin (pluss at han spiller et hvert strengeinstrument som om han aldri har gjort annet... fix05.gif )
Ola: mandolin, trekkspill
Frode: bass
Rune: trommer
Ketil: gitar, mandolin
dsr.placid
QUOTE ([dsr.kevin) @ Dec 13 2004, 20:22 )
Vi er et band med 6 stk, som spiller irsk musikk. Vi har laget demo for å sende til et artistbyrå i trondheim, og satser på spillejobber på div plasser.

ah, da er jeg litt mer med buttrock.gif

Coverlåter bare, eller egne og?
dsr.kevin
QUOTE ([dsr.placid)
,Dec 13 2004, 20:34 ]
QUOTE ([dsr.kevin) @ Dec 13 2004, 20:22 )

ah, da er jeg litt mer med buttrock.gif

Coverlåter bare, eller egne og?

coverlåter av både litt rocka stil (type pogues, waterboys..) og gamle trad låter som vi rocker opp litt selv (dubliners, clancy brothers..). Lite eget materiale men vi har nå hvertfall snekret sammen en reel selv.
Panser
Helt konge... buttrock.gif buttrock.gif Svinga som fa1 jo..=) Jeg vil gjerne høre mer , hvis dere har på lager... buttrock.gif buttrock.gif
dsr.sumtin
Funka etter en reinstall av windows...^^

Hvis dere ik får spille jobber på det der så vet ik jeg....
dsr.kevin
QUOTE (Panser @ Dec 14 2004, 14:54 )
Helt konge... buttrock.gif buttrock.gif Svinga som fa1 jo..=) Jeg vil gjerne høre mer , hvis dere har på lager... buttrock.gif buttrock.gif

fix02.gif

Nei vi har ikke spilt inn noe mer. Men vi har stilt mer lyd på de jeg la ut. Særlig Buy us a drink er merkbart bedre. Hører bla. gitaren (yours truly a5.gif ) mer tydelig og crispy nå. Skal se om den blir lagt ut nærmere helga når vi får justert bassen mer.
dsr.nero
buttrock.gif

Suverent buttrock.gif fix04.gif

Trampa takt så hardt at eg måtte sette skjermen på plass etterpå a5.gif
dsr.kevin
Da har jeg endelig fått tak i ferdig versjon av Buy Us A Drink. De som måtte være opptatt av å høre gitarlyd i låter kan laste den ned på nytt.

Og vi oppsummerer:
-------------------------------------------------------------
Charlie Mops er et band som satser på Irsk drekka musikk, ala The Pogues, The Tramps osv..
Vi har snekra sammen en demo som vi leverte til Terje Storli's (fra Stage Dolls) booking byrå for å få spillejobber rundtomkring. Vi har allerede to jobber i januar, så det ser jo lovende ut.. smile1.gif

Buy us a drink (orig.The Fables)
Gartloney Rats (orig.The Pogues)
Lord Franklin (orig.The Tramps)

Bandet består av følgende fordrukne ølhunder:
Mikael: vokal, gitar
Øyvind: fiolin
Ola: mandolin, trekkspill
Frode: bass
Rune: trommer
Ketil: gitar, mandolin

Og her poserer kara i et edru øyeblikk (helt sant ass..):
dsr.placid
buttrock.gif a8.gif
dsr.magican
børste støv av denne tråden.....nettopp linket andre klaner i Norge opp til denne tråden. Viste seg at Dictator i Noway var keen på å høre litt dsr-folk music. ok.gif

Lenge siden jeg var på denne tråden for å høre på, men må si som sagt her. Det svinger jo som faen... gayfight2.gif
dsr.cliff
Backstage
Dicey reillys
dsr.rdy4action
sweet, swinger som fan!
dsr.kevin
Joda, fikk da til noe kult før bandet tok kvelden. Bandet ble oppløst i vår etter indre slitasje. Artig å ha vært med på turen, synd det gikk som det gikk. Fikk reist til Sandnessjøen og Bjerka i nord, og spilte på irsk weekend på Stena Saga i sør. Og ellers rundt omkring, fjernt og nært Trondheim.
Av dsr relaterte hendelser, så traff jeg Lowlyric på Dicey Reilly og Cliff og madammen på mc-treff på Storsand. fix13.gif
dsr.cliff
QUOTE (dsr.kevin @ Sep 9 2007, 14:57 ) *
Cliff og madammen på mc-treff på Storsand. fix13.gif

Kose på kevin, fix04.gif tror nok du husker bedre enn meg a5.gif
dsr.nero
QUOTE (dsr.magican @ Sep 9 2007, 09:30 ) *
børste støv av denne tråden.....nettopp linket andre klaner i Norge opp til denne tråden. Viste seg at Dictator i Noway var keen på å høre litt dsr-folk music. ok.gif

Lenge siden jeg var på denne tråden for å høre på, men må si som sagt her. Det svinger jo som faen... gayfight2.gif

Kevin buttrock.gif
Jupp....tramper takta her som bare juling....og får ekstremt lyst til å få tak i et brett Guiness eller to fix14.gif (Er jo bare en bonus det a5.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.