IPB
> Hjelpes, trodde pcen var fucka, no e eg ikkje sikker, var det ikkje det ene var det det andre...  
Reply to this topicStart new topic
dsr.stoffis
post Jun 17 2010, 23:29
Post #1

Choirboy

Group: [dsr.member]
From: Bergen
Member No.: 795

Jauda. Har hatt litt trøbbel med min eminente (lols) asus g1s laptop de siste dagene.

Lang historie incomming! HJELP!

Det hele begynte for noen dager siden da pcen ikkje ville starte. Eller dvs. eg fikk oppstartslyden (et slikt teit smell på skjermen før noen ting som helst skjer..) men ikkje noe bilde. Videre sto bare pcen og surret, ingen progresjon whatsoever på å laste inn windows. Skrudde av og på et par ganger, kuket litt med f8 eller ka no enn det var og så plutselig kom den. Alt startet som normalt og fryd og gammen.

violent-smiley-019.gif

Kor lenge var adam i paradis. Skrudde pcen av normalt(dvalemodus oro1.gif ) og gikk og la meg.
Så, i dag morges skulle eg fyre i gang makkverket igjen, men ikkje faen om det ville funke. Samme trøbilet som hinn dagen, men no skjedde det ingenting. Gav opp og gikk på jobb.
Kom hem no ikveld og tenkte at eg skulle prøve enda en gang. Bare kuk og fanteri, lyd men ikkje bilde, og ingen jobbing. Leste litt på nettet om mulige løsninger og prøvde ditten og datten, ingenting. Leste forøvrig også at grafikk-kortet kanskje var fucket (vanlig problem), men alt funket jo brillefint når den først startet dagen før..

Så med et trylleslag startet den faktisk no isted ved et under. Kjørte meg inn i sikkermodus med nettverk, og no sitter eg her og lurer på ka eg skal gjøre. Ting ser helt normalt ut, ting høres helt normalt ut.

Ska eg tørre å restarte i vanlig modus? fix14.gif

Noe tips og triks? orob.gif

--------------------

QUOTE (dsr.immo @ Sep 13 2007, 20:36 ) *
Wow skulle vært singelplayer.

QUOTE (dsr.perrin @ oct 14 2009, 03:44 )
Eg skulle spilt på et sånt all-star team, eg e henrivende god, en av de beste i verden
Go to the top of the page

+Quote Post
dsr.stoffis
post Jun 18 2010, 22:10
Post #2

Choirboy

kjørte en restart i går funket helt som vanlig, og etter å ha skrudd den av på vanlig måte (ikkje dvalemodus) startet den som normalt i dag... weird orob.gif

--------------------

Eg skulle spilt på et sånt all-star team, eg e henrivende god, en av de beste i verden

+Quote Post
dsr.snow_white
post Jun 19 2010, 06:49
Post #3

Hello noobs, I'm king of n00bsbekistan. And I shall pwn thee

From: Skøyen, Oslo
Member No.: 389

Husk at datamaskiner har følelser de også.. Kanskje du burde godsnakke litt med den? Hvor lenge siden er det du luftet henne for eksempel?

--------------------
Dear Mario: Please come to the castle.
I've baked cake for you.

This is a video game, rescuing princesses is for pussies!

+Quote Post
dsr.zod
post Jun 19 2010, 10:48
Post #4

No-life spammer

Group: [dsr.elders]
From: Oslo
Member No.: 242

går du på batteri eller kabel? er pcen gammel, kan det være at batteri begyner å bli gåent? Det er jo noe mekanikk som må snurres i gang når PCen starter, selv om det er minimalt på en laptop.

du er sikker på at PCen ikke booter opp, og det bare er dårlig kontakt på skjermen?

Hvis du får liv i den ville jeg kjørt inn en bios update, selv om det i utgangspunktet ikke bør ha noe å si når det har vært uendret.

har også opplevd at CPUer har blitt "slitt". at PCer begyner å henge under boot, men da gjerne litt senere når CPUen faktisk jobber. og problemet har løst seg med ny CPU, men det er jo vanskelig å få testet på en laptop. overoppheting er jo også noe som ville gitt samme resultatet, men igjen bør problemet komme litt senere, med mindre hele ribba har fallt av, og da burde den ikke funke av og til...

bare slenger det ut, inkonsistente feil er kjipt å feilsøke :/

--------------------

+Quote Post
dsr.stoffis
post Jun 19 2010, 15:06
Post #5

Choirboy

No kjører eg den bare på kabel og det funker helt fint. Jævla humbug fix14.gif

--------------------

+Quote Post
dsr.zod
post Jun 19 2010, 22:12
Post #6

No-life spammer

Group: [dsr.elders]
From: Oslo
Member No.: 242

tja, hvis den konsekvent funker fint på kabel og den begyner å dra på åra er jo batterier forbruksvare så det kan jo være problemet ligger der smile1.gif

--------------------

+Quote Post
Fast ReplyReply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic [1 Guests and 0 Anonymous Users]
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th September 2010 - 00:48
Skin created by No1 1000 / Sublime Development