Jump to content

Go To:

Member Info:

Other Links:

Photo

SD kort kloning

• Please log in to reply
No replies to this topic

#1 dsr.ulvajs

dsr.ulvajs

The Fixer

• [dsr.members]
  • Pip
  • 9 posts
  • LocationMinde, Bergen

Posted 27 August 2014 - 10:32 PM

Noen som vet hvordan man kloner PSN eller ID'en fra et SD kort til et annet? Har prøvd i 2 dager å oppdatere kart på min far sin Navigasjonsenhet i bobilen, en AVIC-F130 enhet drevet av NaviExtra. Originalt kort (4GB) er ikke stort nok og et nytt er kjøpt inn (32GB)

Viste seg å ikke være enkelt. Man får fint kopiert innholdet fra det originale kortet og oppdatert det nye med nytt innhold, men enheten i bilen hevder det ikke er lisensiert til å vise kartene. Alt er kjøpt og betalt gjennom leverandørens egen oppgradering software. Etter endel forsøk finner jeg denne forklaringen på leverandørens hjemmeside under "Vanlige problemer og feil", dumme meg som prøvde å finne en løsning under "Oppdatering - Oppdateringsprosessen":

Sp: Innholdet jeg kjøpte er for stort, og jeg kan ikke installere det på enheten min / SD-kortet mitt.
Sv: Av sikkerhetsmessige årsaker, er det ikke mulig å endre det originale SD-kortet til programvaren, eller utvide internminnet på en enhet.

Naviextras Toolbox lar deg derimot velge og installere bare ønsket innhold fra den kjøpte pakken – i tilfelle du ikke kan installere hele på grunn av manglende ledig plass.

For å kunne frigjøre plass kan du bruke den passende funksjonen til Naviextras Toolbox: se etter "Overfør mitt innhold"-alternativet i menyen. Dette lar deg flytte innholdet ditt mellom PC-en og navigasjonsenheten og dermed frigjøre plass. Innhold lagret på PC-en din kan når som helst kopieres tilbake, på denne måten kan du omorganisere innholdet ditt etter egne behov.

Dette vil i praksis si at hvis man vil ha med oppdatert kart info over Øst-Europa, øst for Tyskland som man vet, må man enten velge vekk Vest-Europa eller Skandinavia.

Ble rett og slett litt sint og har funnet mange likestilte på interweben... Det virker som det HAR ligget ute fungerende programvare for nabber som meg, men ser ut til at dette er systematisk fjernet.

Ideer?

ulvajssig.png

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Font:
Arial | Calibri | Lucida Console | Verdana

Font Size:
9px | 10px | 11px | 12px | 10pt | 12pt

Color: